هوش مصنوعی و کاربرد های آن

کاربردهای هوش مصنوعی امروزه در بسیاری از ابعاد زندگی و جامعه  و همچنین  هوش مصنوعی تاثیر بسزایی در روابط عمومی نیز تاکنون داشته است.

ما می خواهیم در این مقاله به بررسی هوش مصنوعی و کاربرد های هوش مصنوعی  بپردازیم.

مطالب مختلفی که در این مقاله می خواهیم در موردآن توضیح دهیم عبارتند از:

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی

کاربردهای هوش مصنوعی در بانکداری

کاربردهای هوش مصنوعی در امور مالی

کاربردهای هوش مصنوعی در کشاورزی

کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه سلامت

کاربردهای هوش مصنوعی در بازی

کاربردهای هوش مصنوعی در اکتشافات فضایی

کاربردهای هوش مصنوعی در وسایل نقلیه هوشمند

کاربردهای هوش مصنوعیدر خلاقیت مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی:

بازاریابی:

بازاریابی راهی برای برای جذب مشتری بیشتر است.اما اگر یک الگوریتم یا یک ربات صرفاً به منظور بازاریابی یک مارک یا یک شرکت ساخته شود ، چه می شود؟ این یک کار بسیار جذاب است! در اوایل دهه 2000 ، اگر ما یک فروشگاه اینترنتی را جستجو کردیم تا محصولی را بیابیم بدون اینکه نام آن دقیقاً بدانیم ، برای پیدا کردن این محصول به کابوسی تبدیل می شود.

اما اکنون وقتی به جستجوی یک کالا در هر فروشگاه تجارت الکترونیکی می پردازیم ، تمام نتایج احتمالی مربوط به آن کالا را می گیریم.

مثل این است که این موتورهای جستجو ذهن ما را میخوانند! در عرض چند ثانیه لیستی از کلیه موارد مرتبط را دریافت می کنیم. نمونه ای از این امر ، پیدا کردن فیلم های مناسب در Netflix است.

Netflix فناوری پیش بینی بسیار دقیق و مبتنی بر واکنش مشتری نسبت به فیلم ها فراهم می کند.

این میلیون ها رکورد را مورد بررسی قرار می دهد تا نمایش ها و فیلم هایی را که ممکن است بر اساس اقدامات قبلی خود و انتخاب فیلم ها انتخاب کنید ، پیشنهاد کند. با افزایش مجموعه داده ها ، این فناوری هر روز باهوش تر و باهوش تر می شود.

با پیشرفت روزافزون هوش مصنوعی ، در آینده نزدیک ، ممکن است مصرف کنندگان در وب بتوانند با فشردن عکسی از آن ، محصولات را خریداری کنند. شرکت هایی مانند CamFind و رقبای آنها قبلاً این آزمایش را انجام داده اند.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی چیست؟

بانکداری :

هوش مصنوعی در بانکی سریعتر از آنچه فکر می کردید در حال رشد است! بسیاری از بانک ها قبلاً سیستم های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ارائه پشتیبانی مشتری ، تشخیص ناهنجاری ها و کلاهبرداری های کارت اعتباری اتخاذ کرده اند.

نمونه ای از این بانک HDFC است. HDFC Bank یک چت بوت مبتنی بر هوش مصنوعی به نام EVA (دستیار مجازی الکترونیکی) ایجاد کرده است.از زمان راه اندازی ، این برنامه به بیش از 3 میلیون پرس و جو مشتری پرداخته است ، با بیش از نیم میلیون کاربر منحصر به فرد در تعامل بوده و بیش از یک میلیون مکالمه برگزار کرده است.

هوش مصنوعی می تواند دانش خود را از هزاران منبع جمع آوری کند و در کمتر از 0.4 ثانیه پاسخ های ساده ارائه دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از کلاهبرداری مفهومی جدید نیست. در واقع ، راه حل های هوش مصنوعی می تواند برای تقویت امنیت در تعدادی از بخش های تجاری از جمله خرده فروشی و امور مالی استفاده شود.

با ردیابی استفاده از کارت و دسترسی به نقاط انتهایی ، متخصصان امنیتی به طور موثرتر از کلاهبرداری جلوگیری می کنند. سازمانها به هوش مصنوعی متکی هستند تا بتوانند آن مراحل را با تجزیه و تحلیل رفتارهای معاملات ، ردیابی کنند.

امور مالی :

سرمایه گذاری ها برای تعیین الگوهای آینده در بازار ، به رایانه ها و دانشمندان داده متکی بوده اند. تجارت عمدتاً به توانایی پیش بینی دقیق آینده بستگی دارد.

ماشین آلات از این نظر عالی هستند زیرا می توانند حجم وسیعی از داده ها را در یک فاصله کوتاه جمع کنند. ماشین آلات همچنین می توانند یاد بگیرند که الگوهای موجود در داده های گذشته را مشاهده کنند و پیش بینی کنند که چگونه ممکن است این الگوهای در آینده تکرار شوند.

در عصر تجارت با فرکانس فوق العاده بالا ، سازمان های مالی برای بهبود عملکرد معاملات سهام خود و افزایش سود به سمت هوش مصنوعی روی می آورند.یکی از این سازمان ها ، کارگزاری پیشرو ژاپن است ، Nomura Securities. این شرکت با اکراه یک هدف را دنبال کرده است ، یعنی تجزیه و تحلیل بینش معامله گران سهام با تجربه و با کمک رایانه ها.

بعد از سالها تحقیق ، Nomura قرار است سیستم جدید معاملات سهام را معرفی کند.سیستم جدید حجم عظیمی از قیمت و داده های معاملاتی را در رایانه خود ذخیره می کند. با بهره برداری از این مخزن اطلاعات ، ارزیابی هایی را انجام می دهد ، به عنوان مثال ، ممکن است تعیین کند که شرایط فعلی بازار مشابه شرایط دو هفته پیش است و پیش بینی می کند که چند دقیقه قیمت سهام با تغییر در قیمت سهام تغییر خواهد کرد. این امر به تصمیم گیری بهتر معاملات بر اساس قیمت پیش بینی شده بازار کمک می کند.

کشاورزی:

این یک واقعیت نگران کننده است ، جهان باید تا سال 2050 50 درصد مواد غذایی بیشتری تولید کند زیرا ما به معنای واقعی کلمه همه چیز را می خوریم! تنها راه ممکن این امکان پذیر است اگر با دقت بیشتری از منابع خود استفاده کنیم.

با این گفته ، هوش مصنوعی می تواند به کشاورزان کمک کند تا ضمن استفاده از منابع پایدارتر ، از زمین بیشتری دریافت کنند. مسائلی مانند تغییر اوضاع ، رشد جمعیت و نگرانی های مربوط به امنیت غذایی صنعت را به دنبال یافتن رویکردهای خلاقانه تر برای بهبود عملکرد محصول سوق داده است.

سازمان ها از اتوماسیون و روباتیک استفاده می کنند تا کشاورزان را در یافتن راههای کارآمدتر برای محافظت از محصولات خود در برابر علفهای هرز بکار گیرندجدا از این ، راه اندازی فناوری کشاورزی مستقر در برلین با نام PEAT ، برنامه ای به نام Plantix ایجاد کرده است که نقص احتمالی و کمبودهای مواد مغذی موجود در خاک را از طریق تصاویر شناسایی می کند.

برنامه تشخیص تصویر نقص های احتمالی را از طریق تصاویر ضبط شده توسط دوربین گوشی های هوشمند کاربر شناسایی می کند. سپس به کاربران تکنیک های ترمیم خاک ، نکات و راه حل های ممکن دیگر ارائه می شود. این شرکت ادعا می کند که نرم افزار آن می تواند با دقت تخمین زده شده تا 95٪ به تشخیص الگوی دست یابد.

 این مطلب را مطالعه فرمایید :تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی

از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی:

مراقبت های بهداشتی

وقتی صحبت از نجات جان ما می شود ، بسیاری از سازمان ها و مراکز مراقبت های پزشکی به هوش مصنوعی اعتماد می کنند. نمونه های زیادی در مورد چگونگی کمک به هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی به بیماران در سراسر جهان وجود دارد.

سازمانی به نام Cambio Health Care یک سیستم پشتیبانی از تصمیم گیری بالینی را برای پیشگیری از سکته مغزی ایجاد کرده است که می تواند در صورت وجود بیمار در معرض سکته قلبی ، به پزشک هشدار دهد.

بهترین کار در مورد هوش مصنوعی در مراقبت های بهداشتی این است که شما حتی نیازی به تهیه داروی جدید ندارید. فقط با استفاده از داروی موجود به روش صحیح ، می توانید جان خود را نیز نجات دهید.

بازی :

طی چند سال گذشته ، هوش مصنوعی به بخشی جدایی ناپذیر در صنعت بازی تبدیل شده است. در حقیقت ، یکی از بزرگترین دستاوردهای هوش مصنوعی در صنعت بازی سازی است.

اما چه چیزی این بازی را بسیار ویژه می کند؟اقدامات انجام شده توسط حریف هوش مصنوعی غیرقابل پیش بینی است زیرا بازی به گونه ای طراحی شده است که حریفان در طول بازی آموزش داده می شوند و هرگز اشتباهات مشابه را تکرار نمی کنند.

آنها با سخت شدن بازی بهتر می شوند. این باعث می شود بازی بسیار چالش برانگیز باشد و بازیکنان را وادار کند تا دائماً استراتژی ها را تغییر دهند و هرگز در همان موقعیت ننشینند.

کاربردهای هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی

اکتشاف فضا:

اکسپدیشن ها و اکتشافات فضایی همیشه نیاز به تجزیه و تحلیل تعداد زیادی از داده ها دارند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بهترین روش برای پردازش و پردازش داده ها در این مقیاس است. پس از تحقیقات دقیق ، اخترشناسان از هوش مصنوعی برای شناسایی سالها از داده های به دست آمده توسط تلسکوپ کپلر برای شناسایی یک منظومه شمسی هشت سیاره ای دور استفاده کردند.

وسایل نقلیه هوشمند :

برای طولانی ترین زمان ، اتومبیل های خودران رانندگی کلمه ای در صنعت هوش مصنوعی بوده اند. توسعه وسایل نقلیه هوشمند قطعاً انقلابی در سیستم حمل و نقل ایجاد می کند.کمپانی هایی مانند Waymo قبل از به کارگیری اولین سرویس تبلیغاتی عمومی سواری خود بر اساس هوش مصنوعی ، چندین درایو آزمایشی را در آزمایشگاه انجام دادند.

سیستم هوش مصنوعی داده هایی را از رادار وسایل نقلیه ، دوربین ها ، GPS و خدمات ابری جمع می کند تا سیگنال های کنترلی که وسیله نقلیه را اداره می کنند ، تولید کند. نمونه مشهور دیگر یک خودروی مستقل ، خودروی سواری تسلا است.

هوش مصنوعی بینایی رایانه ، تشخیص تصویر و یادگیری عمیق را برای ساختن اتومبیل هایی که می توانند بطور خودکار اشیاء را کشف کرده و بدون دخالت انسان رانندگی کنند ، پیاده سازی می کند.

تسلا تا پایان سال اتومبیل های کاملاً رانندگی خود را آماده خواهد کرد و نسخه” robotaxi “- نسخه ای که بتواند مسافران را بدون هیچ کس پشت فرمان سوار کند – سال آینده برای خیابان ها آماده است.

این روزها دستیاران مجازی به یک فناوری بسیار رایج تبدیل شده اند. تقریباً هر خانوار یک دستیار مجازی دارد که وسایل خانه را کنترل می کند. چند نمونه شامل Siri ، Cortana است که به دلیل تجربه کاربری که ارائه می دهند ، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. Echo Echo نمونه ای از چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای ترجمه زبان بشر به اقدامات مطلوب است.

این دستگاه با استفاده از تشخیص گفتار و NLP برای انجام طیف گسترده ای از وظایف روی فرمان شما. این فقط می تواند آهنگهای مورد علاقه شما را اجرا کند. می توان از آن برای کنترل وسایل موجود در خانه ، کابین های کتاب ، برقراری تماس تلفنی ، سفارش غذای مورد علاقه خود ، بررسی شرایط آب و هوایی و غیره استفاده کرد.مثال دیگر دستیار مجازی تازه منتشر شده Google به نام Google Duplex است که میلیون ها نفر را متحیر کرده است.

نه تنها می تواند به تماسها و قرارهای جلساتی برای شما پاسخ دهد بلکه باعث لمس انسان می شود.این دستگاه از الگوریتم های پردازش زبان طبیعی و یادگیری ماشین برای پردازش زبان انسان و انجام کارهایی مانند مدیریت برنامه خود ، کنترل خانه هوشمند شما ، ایجاد رزرو و غیره استفاده می کند.

رسانه های اجتماعی:

از زمانی که رسانه های اجتماعی به هویت ما تبدیل شده اند ، ما تعداد بی اندازه ای از داده ها را از طریق چت ها ، توییت ها ، پست ها و غیره تولید می کنیم. و هر جا که داده های زیادی وجود داشته باشد ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی همیشه درگیر هستند. در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، از هوش مصنوعی برای تأیید چهره استفاده می شود که در آن از یادگیری ماشین و مفاهیم یادگیری عمیق برای تشخیص ویژگی های صورت و برچسب زدن به دوستان خود استفاده می شود. Deep Learning برای استخراج جزئیات هر دقیقه از تصویر با استفاده از مجموعه ای از شبکه های عصبی عمیق استفاده می شود. از طرف دیگر ، از الگوریتم های یادگیری ماشینی برای طراحی خوراک شما بر اساس علایق شما استفاده می شود.

خلاقیت مصنوعی:

آیا تا به حال فکر کرده اید که اگر یک ماشین هوشمند مصنوعی سعی در ایجاد موسیقی و هنر داشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی به نام MuseNet اکنون می تواند موسیقی کلاسیک را ترسیم کند که از افسانه های کلاسیک ، باخ و موتزارت تکرار می شود.MuseNet یک شبکه عصبی عمیق است که قادر به تولید آهنگ های موسیقی 4 دقیقه ای با 10 ساز مختلف است و می تواند سبک هایی را از کشور به موتسارت تا بیتلز ترکیب کند.

MuseNet به صراحت با درک موسیقی برنامه ریزی نشده بود ، بلکه در عوض با یادگیری به تنهایی الگوهای هماهنگی ، ریتم و سبک را کشف کرد. یکی دیگر از محصولات خلاقانه هوش مصنوعی یک ابزار اتوماسیون محتوا به نام Wordsmith است. Wordsmith یک بستر تولید زبان طبیعی است که می تواند داده های شما را به روایت های روشنگری تبدیل کند.غول های فنی مانند یاهو ، مایکروسافت ، Tableau ، از WordSmith استفاده می کنند تا هر سال حدود 1.5 میلیارد قطعه محتوا تولید کنند.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست