تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی

ما در این بخش می خواهیم نگاهی به هوش مصنوعی و تاثیر هوش مصنوعی در آینده ی روابط عمومی  بیاندازیم پس همراه ما باشید:

تعریف هوش مصنوعی :

به هوشی که یک ماشین در شرایط مختلف از خود نشان می دهد گفته میشود؛ به عبارت دیگر به سیستم هایی که می توانند واکنش هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده ،شبیه سازی فرآیندهای تفکری و شیوه های استداللی انسانی و پاسخ موّ آن ها ،یادگیری و توانایی کسب دانش و استدالل برای حل مسایل را داشته باشند ، گفته می شود . هوش مصنوعی امروزه در تمامی قسمت های یک روابط عمومی می تواند کاربرد داشته باشد.حال با ما باشید با تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی.
ریشه و ایده های اصلی هوش مصنوعی بر گرفته از فلسفه ،زبان شناسی ،ریاضّیات ،روان شناسی،عصب شناسی ، فیزیولوژی ،تئوری کنترل ،احتماالت و بهینه سازی می باشد .

کاربرد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به عنوان یک تکنولوژی نوین کاربردهای فراوانی در علوم رایانه ، علوم مهندسی ،علوم زیست شناسی ،علوم پزشکی وعلوم اجتماعی دارد . زبان های برنامه نویسی هوش مصنوعی عبارت اند از: لیسپ ،پرولوگ،کلیپس و ویپی اکسپرت است.

در این مقاله به بررسی کاربرد های این تکنولوژی در روابط عمومی می پردازیم:
متخصص تولید و محتوا در روابط عمومی از کارایی های هوش مصنوعی در زمینه ی رتبهبندی صفحات وب ، تبدیل گفتار به نوشتار ، دستیارهای هوشمند و پاسخ دهی خودکار در نرمافزار پیام رسان می تواند استفاده کند.متخصص توسعه ی وب تقریبا در بسیاری از زمینه های فعالیت خود می تواند از کاربرد هایهوش مصنوعی بهره مند شود.
متخصص گرافیک و صفحه آرایی بیشترین کاربرد را از هوش مصنوعی در تبدیل تصویر به اشیاء، تشخیص چهره ، ترمیم تصاویر، تبدیل گفتار به نوشتار، توصیف تصاویر، تنظیم ّ
هارمونی رنگ می تواند به کار برد .

در دیگر بخش های روابط عمومی هوش مصنوعی کاربرد هایی دارد که درآینده ای نه چندان دور انتظار می رود که نیروی انسانی به یک نیروی نظارت کننده تبدیل شود.
ا ّما با تمام این کاربرد ها این تکنولوژی نمی تواند جایگزین خّّلقّیت انسان شود . روابط عمومی احتیاج به خّّل و خّّلقّیت نوعی از تفکّر است که ماشین هنوز قادر به قّیت دارد
جایگزین شدن آن نیست.یک ماشین قادر به فهم هوش عاطفی که اساس روابط عمومی است نمیباشد. بررسی گسترش هوش مصنوعی در حال حاضر راه های زیادی را برای پیشرفت در آینده ایجاد کرده است. در سال های آتی تعیین میزان تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی و دیگر مصارف آن در روابط عمومی ضروری خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست