تاثیر و کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی

هوش مصنوعی ابزاری در حال توسعه است که می تواند در بسیاری از کارهای روزمره مورد استفاده قرار گیرد و این امکان را ایجاد کند که افراد وقت و انرژی بیشتری را در وظایف مبتنی بر خلاقیت قرار دهند.امروزه ما شاهد افزایش استفاده هوش مصنوعی در روابط عمومی و همچنین سایر ارتباطات در این زمینه هستیم.با توجه به اینکه هوش مصنوعی  علمی نسبتاً جدید است و هنوز هم موضوعی کاملاً بحث برانگیز ، اما پیشرفت در فن آوری باعث میشود که متقاضیان روابط عمومی را ترغیب کند تا  بیشتر از این در شیوه های خاص خود از هوش مصنوعی استفاده کنند.ما در این مقاله به کاربرد و تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی میپردازیم:

میتوان گفت در حال حاضر 2 نوع هوش مصنوعی وجود دارد:

  • هوش مصنوعی ضعیف
  • هوش مصنوعی قوی

هوش مصنوعی ضعیف به عنوان هوش مصنوعی باریک  نیز شناخته می شود و برای کارکردهای خاص یا آشنا استفاده می شود اما هوش مصنوعی قوی که به عنوان هوش عمومی مصنوعی شناخته می شود ، توانایی بهبود خود را دارد زیرا می تواند راه حل هایی را پیدا کند و این امر باعث می شود بتواند کارهای ناآشنا و آشنایی را انجام دهد از این رو بسیار پیشرفته تر است.

تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی

تاثیر هوش مصنوعی در روابط عمومی

 تاثیر و کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی:

روابط عمومی معمولاً در کار خود از اتوماسیون استفاده می کند اما اتوماسیون چیست ؟اتوماسیون عبارت است از: “فرآیند سیستم های کنترل و فناوری که با استفاده از آن سیستم می تواند به طور خودکار کار کند. از این رو کار انسان را کاهش می دهد. ”

تا کنون دیده ایم که هوش مصنوعی جایگزین مهارت ها و شغل هایی شده است مثلا رایانه میتواند جایگزین ریاضیدانان گردد  ، اما اکنون به آنها اجازه می دهد تا روی کارهایی که نیاز به مهارت های گسترده تری دارند تمرکز کنند.

اصولاً ، فناوری های جدید همیشه جایگزین روش های قدیمی تر  شود وانجام وظایف کند ، اما همه امید صنعت و کارگران آن از بین نمی رود. آنها به سادگی باید روش های خود را به منظور پایدار ماندن و مرتبط بودن تطبیق دهند.

یکی از کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی این است که هوش مصنوعی قادر به ارسال پیامهای مستقیم و مرتبط با مخاطبان خاص خواهد بود. داده های بزرگ در زمان واقعی اطلاعاتی را که برای تهیه محتوای فعلی که مصرف کنندگان می خواهند ببینند ، به متخصصان ارائه می دهند. در حال حاضر توسط سرورهایی مانند فیس بوک استفاده می شود که از آن برای نوشتن گزارش های درآمد کامل استفاده می کنند.

هوش مصنوعی در روابط عمومی

هوش مصنوعی در روابط عمومی

حال میخواهیم بدانیم چگونه پیشرفت ها در هوش مصنوعی بر روابط عمومی تأثیر می گذارد :

متخصصان روابط عمومی به این درک  کاربر هوش مصنوعی در روابط عمومی رسیده اند و میدانند که داده های بزرگ و هوش مصنوعی می توانند تحقیقات شگفت انگیز و غنی از داده ها را در مورد موضوعات بی شماری ارائه دهند. شرکت ها نباید از داده های بزرگ و هوش مصنوعی هراس داشته باشند ، در عوض آنها باید از این روند استقبال کنند و با داستان های جدیدی که مطابق تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و پیام های مخاطب هستند ، آزمایش کنند.

به این معنی که هوش مصنوعی ابزاری برای دست اندرکاران روابط عمومی است ، نه یک تهدید. استفاده از هوش مصنوعی در صنعت روابط عمومی به معنای نتایج سریع و بهینه خواهد بود که به نوبه خود به متخصصان امکان می دهد اهداف خود را سریعتر از همیشه محقق کنند.

هنگامی که هوش مصنوعی در روابط عمومی به کار گرفته می شود ، قادر است داده ها و آمار را خیلی سریعتر از هر یک از متخصصان روابط عمومی پردازش کند. هوش مصنوعی پیش از این به لطف تبلیغات دیجیتالی و خرید برنامه نویسی ، در سراسر استفاده از سیستم عامل های خودکار رسانه های اجتماعی اجتماعی و رسانه های پرداخت شده و بازاریابی به روابط عمومی معرفی شده است.

چگونه هوش مصنوعی بر روابط عمومی تأثیر خواهد گذاشت؟ “اگرچه هوش مصنوعی مزایایی برای روابط عمومی دارد ، با این وجود که می تواند برخی از فرآیندهای به موقع را از بین ببرد ، تفکر خلاقانه و پیام رسانی جنبه هایی دارند که اساساً به ورودی انسان نیاز دارند.” به این معنی که اگرچه هوش مصنوعی قادر به ایجاد روابط عمومی در حین برخورد با اعداد خواهد بود ، در نهایت نمی تواند جایگزین خلاقیت انسانی شود ، که این برای روابط عمومی ضروری است.

بسیاری از شرکتها مانند واشنگتن پست و آسوشیتدپرس از قبل شروع به فعالیت کرده اند. از هوش مصنوعی استفاده کرده اند هر دو شرکت از هوش مصنوعی برای نوشتن گزارش های درآمد کامل استفاده می کنند

ملانی پیترز در یک مقاله ای از تاثیرات و کاربرد هوش مصنوعی در روابط عمومی و دیگر ارتباطات گفته است “ساخت حس رسانه های اجتماعی به مغز و روبات نیاز دارد. Xiaoice به عنوان یکی از جدیدترین نوآوری های روزنامه نگاری ، به مقابله با اخبار جعلی ارسال شده در اینترنت کمک می کند. او می تواند کارهایی مانند تکمیل گزارش های هواشناسی ، کار به عنوان مجله خبری و نوشتن ستون های خود را انجام دهد.

طبق این مقاله ، روزنامه نگاران چاپ نمی توانند با خبرهایی که تقریباً فوراً در رسانه های اجتماعی و وب منتشر می شود ، رقابت کنند. به عنوان مثال ، 400 میلیون توییت در روز جریان می یابد. این یک چالش مداوم برای رسانه های سنتی است. با این حال ، بسیاری از اخبار در رسانه های اجتماعی جعلی بودند.

هوش مصنوعی به واسطه ارتباط با اخبار جعلی و هرگونه اطلاعات ارسال شده توسط افراد و گروهی از نویسندگان برای ارسال اطلاعات به صورت آنلاین ، به ارتباطات کمک می کند. اگرچه Xiaocie محبوب است ، اما ناقص است و از مباحث حساس و بحث برانگیز جلوگیری می کند. هنوز Xiaocie ابزاری عالی برای روزنامه نگاران است و تازه سرآغاز هوش مصنوعی در اتاق خبر است، این یکی از تاثیرات هوش مصنوعی در ارتباطات میباشد.

هوش مصنوعی در ارتباطات

هوش مصنوعی در روابط عمومی

ناگفته نماند که ما باید مراقب نحوه استقرار هوش مصنوعی باشیم در زندگی روزمره و همینطور ارتباطات باشیم اما در عوض ، ما باید این اختراعات قابل توجه را برای آنچه واقعاً هستند بپذیریم، هوش مصنوعی یک تهدید برای علم و زندگی نیست بلکه یک فرصت است و ابزار قدرتمندی که نوید آینده مرفه تر و راحت تری را به جوامع میدهد.

 

 

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست