تبلیغات محتوایی

به عنوان یک صنعت ، بازاریابی ، تبلیغات دیجیتالی و تبلیغات محتوایی بسیار سریع حرکت می کند. ابزارها ، برنامه ها و فناوری هایی که فقط چند سال پیش ضروری بودند ، اکنون منسوخ شده اند و بازاریابان در هر بخش و  دائما در جستجوی روش های جدیدی برای رسیدن به مخاطبان خود هستند.

در اینجا به مبحث تبلیغات محتوایی  که از روش های تبلیغات مدرن میباشد میپردازیم:

تبلیغات محتوایی چیست؟ شاید جای تعجب نباشد که تعریف دقیق تبلیغات محتوا دشوار است. برای پیچیده تر کردن مسائل ، بسیاری از افراد (به طور قابل درک) تبلیغات محتوا را با بازاریابی محتوا را با تبلیغات بومی و استراتژی محتوا اشتباه میگیرند

اگرچه مفهوم تبلیغات محتوا نسبتاً جدید است ، اما ایده اصلی ساده است: تبلیغات محتوا فرآیند تولید محتوا با هدف تبلیغ آن محتوا از طریق شبکه های متفاوت است که بیشتر اهداف پولی را دنبال میکنند نامید. این می تواند شامل ، مکانهای پرداخت اجتماعی ، مکانهای پشتیبانی شده و هر نوع دیگر از فرصتهای تبلیغاتی پولی باشد.

هر قالب محتوا می تواند به عنوان بخشی از یک تبلیغات محتوا تولید شود.

تبلیغات محتوا در کسب و کار

تبلیغات محتوا در کسب و کار

به عنوان مثال ، شما می توانید با هدف ترویج این فروشگاه سفید از طریق تبلیغات اجتماعی پولی ، سفارشی را با تمرکز بر مشکلی که مشترک برای مشتریان در صنعت شما است ایجاد کنید.

تا زمانی که محتوای تولید شده از طریق توزیع پولی تبلیغ شود ، شما از تبلیغات محتوایی استفاده می کنید.

تبلیغات محتوا در مقابل بازاریابی محتوا همه ما می دانیم که بازاریابی محتوا فواید زیادی دارد

تبلیغات محتوایی با بازاریابی محتوا “سنتی” چگونه تفاوت دارد؟

بازاریابی محتوا یک عنصر اصلی بازاریابی ورودی است که خود به گونه ای طراحی شده است که تا حد ممکن برای مصرف کنندگان مختل شود.

از طرف دیگر تبلیغات سنتی معمولاً مختل کننده است ، به گونه ای طراحی شده است که توجه بینندگان را به خود جلب کند و آنها را به سمت عملی سوق دهد. با این حال ، یکی از عناصر بازاریابی محتوا و تبلیغات محتوا ، تأکید بر کیفیت است.

فقط به این دلیل که شما محتوای خود را از طریق کانالهای پولی توزیع و تبلیغ می کنید ، به این معنی نیست که خود محتوا باید به عنوان محتوای “ارگانیک” شما برای مخاطبان خود کمتر ارزش داشته باشد.  چه بسا کیفیت باید حتی بالاتر باشد ، زیرا برای تبلیغ آن محتوا هزینه پرداخت می کنید.

علاوه بر این ، فقط به این دلیل که شما محتوای خود را از طریق کانال های پولی تبلیغ می کنید ، به این معنی نیست که باید به تاکتیک های براق و مخرب مورد علاقه تبلیغ کنندگان تلویزیون و رادیو متوسل شوید – مخاطبان شما انتظار بیشتری دارند (و سزاوار آن هستند).

این می تواند مشتری های آینده را از بین ببرد و برند شما را لکه دار کند ، حتی اگر محتوای شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

یکی دیگر از تفاوت های مهم بین بازاریابی محتوا و تبلیغات محتوا این است که کمپین های بازاریابی محتوا اغلب به سئو و رتبه بندی های ارگانیک تکیه می کنند ، در حالی که تبلیغات محتوا با اعمال نقاط قوت کانال های تبلیغاتی پولی مانند تقسیم مخاطب بسیار گرانقدر ، چالش های کاهش سطح ارگانیک را دور می زند. ما در مورد خطرات تکیه بر ترافیک ارگانیک مدتی هشدار داده ایم ، و با کاهش روزانه ، می توان ادعا کرد که تبلیغات محتوا گام بعدی منطقی در ادامه روند تکامل محتوا به عنوان یک ابزار بازاریابی است.

آیا تبلیغات محتوایی فقط تبلیغات بومی با نام جدید نیست؟ این یکی دیگر از شایع ترین تصورات غلط در مورد تبلیغات بومی است. که این فقط کلمه کلیدی دیگری است که هیچ تفاوت اساسی در تبلیغات بومی ندارد. با این حال ، این درست نیست.

تبلیغات بومی با ترکیب محتوای واقعی ارگانیک به روشی یکپارچه که اکثر مصرف کنندگان متوجه آن نمی شوند ، موفق می شوند.

کمپین های تبلیغاتی بومی به عدم توانایی مصرف کنندگان در تمایز بین محتوای ارگانیک و تبلیغی متکی هستند ، به همین دلیل تبلیغات بومی یکی از تفرقه آور ترین و به طور بالقوه پر مخاطره است – در اختیار تبلیغ کنندگان. از طرف دیگر ، تبلیغات محتوا (از لحاظ تئوری) باید از بازاریابی محتوای ارگانیک در نظر مصرف کننده قابل تشخیص نباشد.

اگر من قصد دارم یک راهنمای یا لیست سفید را درباره موضوعی مرتبط با علاقه های خود بارگیری کنم ، نمی توانم کمتر به این موضوع توجه داشته باشم که چگونه شرکتی که این راهنما را تولید کرده است برای تبلیغ آن تصمیم گرفت. در برخی موارد ، من حتی نمی توانم متوجه شوم که قبل از بارگیری یک راهنمای روی تبلیغ کلیک کردم. کیفیت محتوا همان چیزی است که همه به آن علاقه دارند ، نه ابزاری که توسط آن تبلیغ شده است.

مزایای تبلیغات محتوایی چیست؟

شاید بزرگترین مزیتی که تبلیغات محتوا نسبت به بازاریابی محتوای ارگانیک دارد این است که به جستجو یا کشف قابل اتکا نیست – به هیچ وجه. اگر برای تبلیغ بخشی از مطالب هزینه می کنید ، دیگر لازم نیست نگران جذابیت مخاطبان گسترده تری باشید ، یا سعی کنید متخصصان  سئو را برای تأثیرگذاری جذاب کنید.

به سادگی مخاطبان خود را پیدا کنید و از هر کانال توزیع به بهترین وجه متناسب با نیازهای شما و نتایج تجاری پروژه محتوا استفاده کنید.

یکی دیگر از مزیت های این جنبه تبلیغات محتوایی این است که می توانید نقاط درد خاصی را که توسط مشتریان احتمالی شما تجربه می شود پیدا کنید و متناسب با نیازهای خود کنید – شما و شغل خود را به روشی بسیار مطلوب در ذهن خواننده خود قرار دهید. ابتکارات تبلیغاتی محتوا همچنین می تواند به طرز چشمگیری مقیاس خوبی داشته باشد.

تاثیر تبلیغات محتوایی

تاثیر تبلیغات محتوایی

بسته به هدف از محتوا و مخاطبان بالقوه مربوط ، می توانید از انواع کانالهای پرداخت شده برای به دست آوردن محتوای خود در آنجا استفاده کنید ، از کمپین های مقیاس بزرگ برای رسیدن به مخاطبان گسترده تا کمپین های اجتماعی با هزینه کمتر ، با هدف بیشتر که نتایج بسیار خوبی را ارائه می دهند.

مضرات تبلیغات محتوا چیست؟

هر کانال بازاریابی اشکالاتی دارد و تبلیغات محتوا نیز از این قاعده مستثنا نیست.

در درجه اول چالش ایجاد محتوای با کیفیت یک چالش مداوم برای تبلیغ کنندگان است. حتی اگر شما یک متخصص در زمینه خود باشید ، یک زمان بسیار واقعی وجود دارد که به طور مداوم در تولید محتوای با کیفیت مشارکت داشته باشید.

استخدام متخصصان محتوا برای سهولت در حجم کار ، فشارهای مالی خاص خود را به همراه دارد ، که می تواند برای شرکتهایی که تبلیغات محتوا را با منابع محدود در نظر می گیرند ، مشکلاتی ایجاد کند.

اگرچه درست است که پروژه های تبلیغات محتوا می توانند به دلیل انعطاف پذیری ذاتی تبلیغات پرداختی ، مقیاس خوبی داشته باشند ،

این بدان معنی است که ممکن است میزان بالقوه شما با بودجه شما نیز محدود شود.

تبلیغات اجتماعی بدون پرداخت ، مانند تبلیغات فیس بوک ، ROI فوق العاده ای را برای تبلیغ کنندگان با بودجه های کمتری ارائه می دهد .

تبلیغات محتوایی فرآیند ایجاد محتوا با قصد صریح تبلیغات و تبلیغ آن محتوا از طریق کانال های پولی استتبلیغات محتوا همان بازاریابی محتوا نیست. تبلیغات محتوا به ترافیک ارگانیک ، قابلیت کشف اجتماعی و اشتراکی یا سئو تکیه ندارد.

تبلیغات بومی لزوماً همان تبلیغ تبلیغات محتوا نیست تبلیغات محتوا برای مباحث بسیاری مناسب است که ممکن است برای یک طرح بازاریابی محتوای ارگانیک مناسب نباشد .

لزوماً نیازی به تولید محتوای صرفاً برای تبلیغات پرداخت شده نیست – محتوای موجود می تواند و برای تراز کردن با اهداف تجاری و مبارزات برنامه ریزی شده شما مجدداً مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از قصد کاربر و درک نقاط درد مصرف کنندگان در قیف تبدیل شما برای موفقیت یک تبلیغات محتوایی بسیار مهم است.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما با پیشنهاد مناسب ، در زمان مناسب به سمت افراد مناسب می روددرک کنید و بپذیرید که اگرچه ممکن است نرخ تبدیل فعالیتهای تبلیغاتی در محتوا نسبتاً زیاد باشد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست